Be My Lovely Follower

Wednesday, June 30, 2010

End of Month With no Salary

Aper perasaan korang kalau benda di atas jadi kat korang. Mesti macam aper aku rasa skang ni kan. Actually aku dah citer dalam entry last two month yang company aku kejer skang ni mmg dah tahap kritikal. Tak de projek yang masuk n majikan aku tak dapat nak pusing modal. Actually pekerja sini hanya dua orang iaitu aku ngan Fatin kawan opis aku. Kitaorg dah berbincang ngan bos hujung bulan 5 hari tue nak berhenti jer coz tak nak susahkan dia dan syarikat. Tapi malangnya dia tak berapa nak bagi kami berhenti coz dia still nak survive lagi ngan company ni, Kami jadi serba salah coz dah lama bekerja ngan dia..so atas dasar itu kami tak jadi berhenti dengan harapan company akan terus ok dan gaji kami tak sangkut lagi. Tapi sampai skang ni company makin teruk n bunga2 gaji kami yang dah tertangguh 2 bulan masih belum dapat. Pening kepala aku fikir hal ni. Kesian kat bos n diri aku yang susah..hu..hu..Bulan ni mmg aku sangat2 sesak disebabkan peristiwa mlang hilang dompet hari lesap semua duit aku. Aku kesian sangat kat Mr hubby yang kena bayar macam2 bulan ni. At the end cash yang ada tak dapat nak bayar hutang keter lak kalu aku gagal dapat gaji bulan ni. Tue tak termasuk insurance aku yang nak kena potong 12hb ni lagi. Aku macam nekad nak buat keputusan berhenti kejer jer n pas pindah aku kan try cari kejer baru..Aku betul2 dalam delema, sedih n susah hati...
Ya-Allah kau permudahkan segalanya..Amin..


Note: Aku tahu setiap masalah ader penyelesaiannya. Walau aper pun yang berlaku aku sentiasa kena ingat Allah SWT sentiasa disisi kita. Hanya doa dan tawakal boleh buat aku sedikit tenang dan melupakan kesedihan buat seketika.