Be My Lovely Follower

Friday, June 8, 2012

Careal cheezy pancake for baby

Bila sianak suka mkn maka si ibu mula la mencari pelbagai resepi untuk sianak. Dulu ms syakil pun aku pening fikir nk msak pe kat dia. Sebab utama dia seorg yg susah mkn. But si syafi lak berbeza. Msak pi la ape pun dia msti makan nye.

Maka gigih la aku menggogle resepi. So aku terjumpalah salah satu resepi breakfast untuk bb especially yg dah ade gg ni. Resepi ni aku ubh nma sket n ubah sket bhan2 dari resepi asal.



Resepi careal cheezy pankek ( dapat dr blog kongsiresepi.com)
4 sudu besar tepung gandum
2 1/2 sb nestum ape2 jenis la..aku gn yg out + prun sebab syafi x suka mjn nestum tue so olah msakan dia mkn la.
Air secukupnya
Sedikit baking powder (resepi asal x letak)
slice cheese dipotong2

Cara2
Campur tepung,baking powder n nestum n msukkan air.
Bancuh mcm nk buat pancake biasa
Msukkan cheese n gaul rata
Then goreng la kat non stik pan
Siap dimakan.
Syafi suka so leh try untuk bb korang lak k.
Selamat mencuba

posted from Bloggeroid

0 comments: