Be My Lovely Follower

Friday, April 16, 2010

Cerita Minggu Lepas

Salam Satu Malaysia

Dah bersawang blog sekali lagi..aku tukar template lagi..hu..hu..
Banyak cerita nak kongsi sebenarnya tapi tak sempat nak post aper2..So untuk entry kali ni aku just nak share pasal syakil is warded...Alhamdulillah skang ni dah sihat..
Last week aku terpaksa cuti selama seminggu..Syakil start demam hari jumaat malam minggu lepas..tapi sebelum tue dari hari selasa dia dah start buat perangai kat rumah n rumah ibu dia..aku pun tak tahu naper tapi lepas dia masuk hospital aku wat kesimpulan may b dia sakit kat mana2 tapi tak pandai cakap..ok berbalik kepada cerita dia demam, start jumaat malam tue dia demam n suhu mencapai 39.7 degree..dalam kul 3 pagi masa tue..aku bangun bg dia makan ubat then lap2 badan dia..alhamdulillah kebah la kejap..lam pukul 7 pg Sabtu dia demam lagi n suhu still sama 39.7 gak..so demam dia on off..mean bila bg ubat dia kebah pastue demam balik sampai la hari ahad aku dah tahan tegok dia asyik nangis jer so mr hubby decide pg hospital terus la..Ahad malam pg kat kecemasan, then ambik darah..resultnya darah dia ada kuman agak tinggi tapi tak warded, Dr just bg antibiotik ngan ubat demam n kalu tak ok gak lepas 2 hari datang balik..

Hari Isnin pg dia still demam n suhu macam tue gak..n masih on off..tapi aku ingat may b antibiotik baru nak serasi ngan badan dia..aku ambik cuti sebab tak sampai hati nak tinggal kat pengasuh...aku monitor suhu dia sampai petang sama jer..sehari 3 hingga 4 kali dia akan demam suhu mencecah 39.8..sampai hari Selasa petang masih tak berubah jugak..malam tue gak aku ngan mr hubby decide pg hospital sekali lagi..aku risau demam panas leh wat budak kena sawan..time pg kecemasan syakil tengah demam kuat..hampir 40 degree..
aku daah cuak tapi still kena tunggu giliran..so lepas jumpa dr. diaorg rujuk kat paed ward n decision warded la aper lagi...

Bila masuk ward biasa la kena soal jawab ngan dr la..itu n ini..lupa nak bgtau..lepas syakil on antibiotik hospital dia kena cirit birik lak..so skang ni dia duduk ward budak cirit birit la..malam tue alhamdulillah syakil tak demam coz baru jer makan PCM dan antibiotik tapi dia tido tak lena coz nak aku peluk dia jer..Dalam kul 4 pg macam tue dia merengek2 bila rasa badan panas giler so aku panggil nurse suruh check..n diaorg bg ubat n dr decide kena on antibiotik guna line mean syakil kena masuk jarum kat tangan daa..hmm ni la time paling sedih hu..hu..dekat sejam lebih dia berperang masa dr nak masuk tube tue coz syakil mmg kuat..sampai 3 nurse n satu dr nak buat benda alah tue..bila dah balik ard dia penat n tido..tapi tiap kali masuk antibiotik mg sakit la kan..nasib baik tak kena drip coz dia minum susu..

Esoknya rabu mr hubby cuti..so dia datang melawat wal n bw keperluan aku..bila dr pakar datang dia explain yang darah syakil ok..tak de denggi or infection tapi demam dia mungkin berpunca dari infection kat both of his ears..kata dr infection kat gegendang teling..jadi merah n bengkak..patut la syakil asyik garu2 telinga jer..solution yang ada diaorg akan on antibiotik n ubat demam smapi la suhu syakil ok n maintain n tak demam lagi..FYI ni first time syakil demam kuat sampai lembik..langsung tak nak makan n just minum susu n air masak jer..makin kurus ank aku itu..hu..hu..

Rabu n kamis dia masih on off demam..start kamis malam samapi la hari jumaat dia dah ok..so tengahhari jumaat tue Alhamdulillah dr cakap dah boleh discas n on antibiotik kat rumah..Syakil pun dah bosan giler kat hospital tue sampai tak nak masuk bilik ward tue..budak pun tahu bosan kan..so begitulah ceritanya 3 malam 3 hari kat Hospital Ampang..Thanks a lot to my jiran2 yang datang melawat syakil..hospe anak mama tak sakit lagi..Aminnnnnn

p/s: No picture taken coz mr hubby tak nak ambik gambar peristiwa sedih katanya..


0 comments: