Be My Lovely Follower

Thursday, May 20, 2010

Impianku Tak Tercapai...

Tajuk macam sedih jer kan..tapi hakikatnya mmg sedih hu..hu..
Sebelum ni aku banyak bercerita pasal umah aku yang dalam proses reno tue kan..Actually kitaorg dah set pun tarikh nak pindah masa cuti sekolah bulan 6 ni..tapi nampaknya impian tinggal impian jer ja..mmg tak tercapai aku dek akal aku rasa..chewah ayat aku blh tahan gak ek.. Antara faktor penyebab seperti dibawah ni:

  1. Faktor Utama dan paling besar sekali : Masalah Air. Umah aku tue even dah dapat kunci tapi meter air blum lagi pasang. Puncanya perumhan fasa ke 4 Taman Garing Utama ni belum diserah kepada syabas n lebih parah tangki air utama pun belum dibuat penyerahan. Lepas mr hubby buat surat sana sini hantar kat pemaju n pegawai syabas macam2 jawapan diaorg bagi n bercanggah lak tue hinggalah hari Selasa baru ni baru ader tindakan n skang ni baru dalam proses yang ambik masa 2-3 bulan gak nak settle..hu..hu..lama lagi tu..hu...hu
  2. Faktor Kedua : Bila ada masalah air maka secara automatiknya CF pun belum dikeluarkan lagi untuk perumahan tue..dala hati aku tak dapat kunci pun tak per tetap tak leh duduk gak..tapi tak per menurut pemaju kami blh claim kelewatan nak masuk umah tue dari tempoh sign SNP sampai dapat CF..so bila kira dalam 4k lebih gak. tue pun tak tau bila leh dapat..
  3. Faktor ketiga : Masalah sistem lalu lintas. Yang ni pun antara faktor penyebab gak..saper2 yang duduk kat Rawang kejer kat KL skang ni tahu la jalan mmg jem giler start dari Shell Templer tue coz skang ni ader contraction project lebuhraya Kuala Selangor tue. Tak sanggup aku rasa nak ulang alik hari2..hu..hu..
Bila tengok date kat kalender mean dalam bulan 8 (bualan puasa) gak br settle semua masalah..may b pas raya gak baru nak pindah..at the same time umah yang kami beli kat Batu Caves pun mungkin dapat kunci bulan 8 so lum decide macam mana skang ni nak pindah kat mana dulu....buat masa skang kami akan terus stay dulu kat seksyen 10 dulu la jawabnya..






3 comments:

aku said...
This comment has been removed by the author.
fieza said...

o yer ker..actually my hubby kata may b dalam sebulan lebih gak la..Syabas dah buat inspection n skang ni semua dah ikut spec so diaorg akan proses permohonan cuma ambik masa sket la

aku said...
This comment has been removed by the author.