Be My Lovely Follower

Thursday, June 24, 2010

Malang tidak berbau, Sudah jatuh dtimpa tangga, Nasib malang kami sekeluarga

Susah nak gambarkan perasaan aku tika ini. Sedih, kecewa, frust, marah macam2 rasa. Hanya kat bolg ni tempat aku nak melepas rasa hati aku tika ni. Tajuk entry kali ni boleh la menggambarkan nasib malang yang menimpa aku semalam dah hari ini kami masih di KL dan tiada percutian indah yang aku impikan diSabah. Bukan rezki kami dan aku redha mungkin ader hikmah dengan aper yang berlaku. Ya-Allah ampunkan dosa hambamu ini. Aku redha aper yang terjadi adalah ketentuanMU jua.

Aku mulakan story sedih yang jadi kat kami sekeluarga semalam. Mood aku masih sedih tapi aku kena gak citer dalam diara maya ni agar hatiku sedikit terubat. Semalam kitaorg gerak dari rumah ke LRT Wangsa Maju pukul 1.30. tHEN GERAK KE kl sentral dan sampai dalam pukul 2.30. Naik bas ke LCCT pukul 3 dan sampai pada pukul 4.15. Mmg agak lambat sampai. Tak terfikir lak boleh lambat macam tue.

Dari sini cerita bermula. Bila sampai jer kat Balai pelepasan diaorg akan mintak I/C untuk pengesahan. So cari punya cari purse aku tak der dalam beg. Dah kuarjkan semua barang pun tak jumpa gak cari. Aku dah cuak masa tue. Yang aku ingat last aku kuarkan dompet masa nak bayar tiket bas. Pastue aku masuk balik dalam beg. Aku dah rasa jatuh dalam bas. Bila aku patah balik kat bas tue malang sekali dia dah gerak.
mmg sanat2 sedih masa tue coz cash dalam dompet aku ader 500 +++.

Bila pg balik kat MR Hubby time untuk masuk balai berlepas dah tamat dan aku lak tak der I/C. Nak buat report polis semua mmg dah tak sempat. Finally percutian kitaorg terpaksa dibatalkan. Kos untuk tiket kapal terbang, hotel dan jumlah RM yang aku hilang kami kerugian 1000 ringgit. Aku tahu kecuaian aku terlalu careless. Benda dah nak jadi aku redha jer la. Kesian kat syakil tak dapat naik fligh..entah bila lak dapat pergi aku pun tak pasti.

Mungkin bukan rezki kami. Aku sangat sedih dan kecewa.

4 comments:

Mrs. Simplicity said...

FIZA!!! MESTI TENGAH SEDIH, FRUST SEMUA KAN. BENDA DAH JADI FIZA, NAK MENYESAL PUN TAK GUNA, MESTI ADA HIKMAH, INGATKAN TAKDE NAMA KORG DALAM SENARAI BOOKING. RUPENYE WALLET HILANG. ADUHAI, TAKPE LA FIZA, BANYAK SABAR OK. JAGA DIRI YE. JGN SEDIH2.

Jue @ atanayuiman said...

fiza..

sedih jue dgr kisah fiza.. xpela.. mungkin xder rezeki. insyallah mungkin rezeki next year.. mana tau kan...?? maybe ada hikmah di sebaliknyaa... :-(
kalo jue pun, mmg FRUST abissss...

Ibu Mifzal said...

ya Allah..sedihnya..sabar ek..mmg kita x jangka benda2 gini leh jadi...ada hikmahnya tuh...x per pas ni insya Allah rezeki akan bertambah..lain kali hati2 ya...sian awak sekeluarga..

fieza said...

Allya, Jue n Ainey : Mmg sangat2 frust coz bikan senang nak dapat peluang pg sana. Tapi tu la benda dah nak jadi..tak boleh nak buat aper..Rezki kami sekeluarga tak der kali ni..Mungkin Allah nak duga..