Be My Lovely Follower

Friday, November 26, 2010

Syakil is turn 2 two Days More

Tadi terbaca Entry Rina 2 Hari lagi 2 Tahun maka aku pun teringat nak buat entry ni sebelum balik rumah. Kalu Rina dua hari lagi usia perkahwinan dia 2 tahun, macam tue jugak anak teruna aku yang sorang ni lagi 2 hari Syakil is Turn 2. Dah besar anak mama. Pandangan aku pencapaian dia sangat memberangsangkan. Menurut ibu aka pengasuh dia Syakil cepat belajar n terang hati. Sejuk perut aku ngandungkan dia. Aminnn. Bagi aku cepat atau lambat anak kita bergantung pada anak itu sendiri. Bg pendapat aku syakil mmg cepat belajar tapi dia malas sket he..he..kalau membaca tue kejap jer pastue dah ajak main. Dah lama aku tak update perklembangan Syakil. So sempena besday dia lusa aku tulis sikit pencapaian dia setakat ni.
  1. Dah agak lancar n jelas bercakap
  2. Dah faham semua word yang dia cakap even ade yang pelat ade yang tak
  3. Dah pandai cakap bila berak tapi berak dulu baru bgtau (aku dalam proses nan ajar dia potty trainning)
  4. Dah pandai count 123 sampai 10 tapi kadang2 ngelat 1 sebut 6 terus
  5. ABC tak lancar sangat
  6. Kenal Abajad sikit2
  7. Dah hafal doa makan ( agak jelas ok bunyi doa makan betul2)
  8. Alif Ba Ta sikit2 baru (baru nak beli iqra') kat dia
  9. Kalau masuk rumah tak lupa bg salam, Kalau diberi barang dia akan cakap terima kasih n sama2 dua2 dia jawab, kalau nak tido akan wish gud nite mama, papa n atam, kalau minum susu akan cakap bismillahirahmanirahim, kalau bersin atau sendawa akan cakap alhamdulillah
  10. Sangat pandai membodek ok. kalau kita marah, dia akan cakap sayang mama, sayang papa atau pun akan pegang muka kita dengan gaya manja n cakap mama comelll then kiss..sangat cuteee tak jadi kau nak marah ha..ha..
  11. Helper yang sangat baik. Suruh la buat aper pun msti dia akan buat
  12. Dah agak lancar menyanyi lagu ibu, lagu barney, lagu twinkle, lagu sik2 bum2 n air pasang pagi ( Dia mmg suka menyanyi ok) Siap ader pitching lagi bila sampai bila ku berduka.....(nanti ada masa aku rekod).
  13. Satu jer yang tak best masih lagi mintak susu tengah2 malam hu..hu..
Tue jer yang aku ingat even banyak lagi benda2 yang dia buat kami tak pernah sunyi ngan gelagat dia. Anak adalah penyeri Keluarga. Pengubat suka dan Duka.

0 comments: