Be My Lovely Follower

Wednesday, April 4, 2012

Alhamdulillah my hb dah besar n bijak

Dah lm x bercerita perihal ank bujang sulungku, syakil. Alhamdulillah syakil dah pun 3 thun 4 blan. Dah bijak dan banyak perkara dia dah berdikari.
Tapi peel dia kn marah dulu br dia akn buat ataupun upah something mcm bwk pg kedai ke,tesco ke..
Even aku lum hantar dia pg school atas permintaan papa dia yg risau ank bosan maka dia dikerah blajar kat umah. Tapi biasa la kat umah x de prs aka pengaruh rakan sebaya mka blajar pun x sungguh2.
Alhamdulillah dia dah kenal abc n 123. Skang aku tengah train jari jemari dia menulis n mewarna. Dan ajar mengeja perkataan since dia dah kensl huruf kan. Hope thun depan pg school x de la susah sangat cikgu nk ngajar dia. Malam lak aku ajar iqraq n doa2 ringkas n ayat2 lazim mudah..
Pencapaian dia yg terbaru dah pandai bsuh poo2 sendiri. Tp aku double check jgk tkut x bersih he..he.. Cuma msalah sekarang mlm kencing terbabas gak. Dan satu lg agak susah nk buat hisap botol. Dia akn insaf sekejap je bila aku nasihat malu la dah besar hisap botol pastue bila dah ketagih mintak balik.
Benda ni aku kn pelan2 slow talk pujuk dia. Bukan ape risau dia x nk minum susu terus nnti. Dah la mukn sket n bergantung ngan susu je. Mkin sekeping le jadi nanti.hu..hu..
Perangai yg bt aku jd hulk sekarang dia suka pukul n buli adik dia. Pantang lepa dengar ler bunyi nangis hu..hu..aper2 pun aku doakan anak aku membesar dngan sihat dan bijak amin..mama love syakil so much even suka marah syakil hu..hu..



My hb dah besar

posted from Bloggeroid