Be My Lovely Follower

Wednesday, December 19, 2012

Breastfeeding vs period

Tajuk macam dah boleh tau ape isu aku nak citer dalam entry kali ni kan. Ok sejak aku kering darah nifas sampai la skang Syafi dah 1 Tahun 4 bulan lebih aku masih lagi bebas period mean tak datang period langsung. Masa mula2 dulu ade la datang sket2 macam coklat2 je tapi tak pernah lagi datang period macam selalu sebelum pregnant.

Masa awal2 aku asume mmg normal la sebab aku kan fully breastfeed si Syafi. Tapi bila dah menginjak setahun aku dah mula risau sebab si Syafi kan dah makan macam2. Tapi aku tunggu lagi sampai la skang dah 1 tahun 4 bulan masih tak datang gak period hu..hu..Aku sangat risau ok. Bukan risau pregnant sebab aku mmg ambik planning pun tapi risau aku sakit lain je.

Actually aku tak makan perancang tapi aku ambik MAB as family planning. So tiap 2 bulan sekali aku kan chek gak upt takut terbabas. ha..ha.. cuma yang menjadi kerisauan aku skang perlu ke aku ambik ubat bg period eh. Saper ade pengalaman macam aku yer. Kalau aku google ade gak info bagitahu ade yang tak datang period sampai 2 tahun pun ade dan yang terus sambung pregnant pun ade. Skang ni dalam kepala otak duk fikir nak jumpa dr mintak ubat bg period je. So boleh advice tak aper perlu aku buat eh. Please help me...


VS