Be My Lovely Follower

Wednesday, June 11, 2014

Alkisah diri empunya blog..

Berblog pun jarang2 maka banyak cerita nak dikongsi tapi x tahu nak mula dari mana. Entah nape rajin pulak nak mengupdate sejak2 nak meletup ni. Empunya blog masih sihat dan semakin sihat. Actually skang ni aku tengah menunggu harj nak melahirkan anugerah ketiga yang Allah kurniakan kepada kami sekeluarga. Rezeki yang x dirancang sebenarnya dan x de siapa pun tahu hinggalah aku dah preggy hampir 7 bulan baru family tahu tue pun sebab balik kg.

Kalau x sebenarnya nak buat surprise je bawak balik baby raya nanti tapi rasanya x boleh kot nak simpan rahsia lama2..pregnancy kali ni boleh dikatakan tak dirancang gak sebenarnya. Aku mmg ada plan nak tambah ahli keluarga since masa bulan puasa n lepas raya tahun lepas. Hampir 3 bulan aku planning. Tapi kuasa Allah kan x de melekat pun dalam tempoh tue. So bila aku kira balik aku x nak la bersalin bulan puasa n preggy masa raya n nak baby awal tahun lak so aku strat makan ubat balik. Tapi bulan tue pulak ubat aku habis so aku makan hampir sebulan tapi sebab habis so aku stop seminggu sebelum period sebab yang aku tahu masa tue dah x subur kan. So rasa selamat la kan sementara nak beli ubat baru next month. Tapi bila tunggu time cik p nak datang x pula kunjung tiba sampai la lebih seminggu dah rasa x sedap hati n pi la beli test kit. Terkejut beruk aku bila test positive gitu..

Terus whatsup mr hubby. Hmm masing2 redha je la. Rezeki Allah nak bagi even terpaksa bersalin bulan puasa. So minggu ni aku dah 37 minggu tambah tolak ikut due lagi 3 minggu. Gender baby lak aku berserah je sebab bila scan asyik la x jelas je. Nak buat 3d scan pun x de kesempatan sebab masa berlalu kejap sangat..pejam celik dah nak bersalin. Lelaki ke perempuan ke aku redha dengan rezeki yang Allah nak bg. Yang penting aku ngan baby selamat dan sihat.. aminn.. Doakan semuanya berjalan lancar k. Buat masa skang ni mmg x sarat sangat dah. X larat dah nak berjalan2. Ape ynv aku rasa tiap kali preggy mesti x sama. Maksud aku body jadi makin x larat. Mungkin faktor usia meningkat kot. Tue je nak citer kali till jumpa lagi k..




0 comments: