Be My Lovely Follower

Wednesday, July 22, 2009

Kelahiran Syakil (Part 1)

Hari aku terlebih rajin nak menulis..since aku create blog ni aku belum berkesempatan nak story mory tentang diriku ini..buat permulaan aku nak story pasal si kecik aku la..saper lagi muhammad zafreen syakil la..ok aku mulakan ngan pengalaman lahirkan si syakil ni...

Kalu ikutkan due yg dr bagi dari tarikh scan aku dijangka bersalin 24/11/2008. Tapi bila samapai hari tue aku tak jugak sakit2..cuma BH Contraction tue ada la..tapi org kata kalu sakit kejap2 tue bukan tanda nak beranak lg..tapi memandangkan ni first time nak jadi mama, aku nagn mr huby pg gak la check kat klinik Kita klinik yg selalu kami followup..tujuan nak amik surat n check sama ada baby ok ker tak..bila check up dr Scan n cakap lambat lagi ni sebab baby still kat atas tak turun lagi..maka kami pun balik la umah..masa ni kau dah start cuti dah..

so start hari tue hari2 la aku ngan Mr hubby ni dok cakap2 ngan bb dalam perut ni suruh kuar cepat..lam hati dah risau snagt ni..malam2 pun tido tak nyenyak..Mr Hubby pun kdg2 terjaga tanya tak sakit lagi ker..risau weh...

26/11/2008

Aku pg check up kat klinik kerajaan..dalam hati ingatkan kena seluk dah..kot2 la nak check bukaan tapi tak pun..biasa la kerajaan buat kejer pun tak sungguh..then pas check up dia bg surat suh refer hospital pas 9 hari or kalu bb gerak tak cukup sepuluh kali. Balik umah aku wat kejer umah macam biasa tapi hati mmg tak sedap coz bb tak nak kuar lagi..

27/11/2008

Hari ni aku rasa tak sedap hati sangat sebab bb gerak tak baper aktif..aku gtau la Mr huby yang ada kat opis n dia ajak pg hospital..aku kata tunggu malam ni kalu tak cukup 10 kali gerak baru kita pg..then sampai malam aku kira cukup 10 kali tapi dia tak aktif sangat so aku n mr huby decide esok pagi la baru pg hospital...

28/11/2008

Pg tue dalam kul 10 sampai la kami ke hospital ampang n terus pg kat kecemasan..pastue bgtau la bb kurang gerak n nak buat ctg test..sepanjang ngandung aku tak pernah lagi buat benda alah tue... pastue pembantu perubatan tue bawa aku guna wheelchair..malu weh aku rasa sebab aku tak sakit per2 pun tapi bila naik benda alah tue macam org sakit teruk sngt..ha..ha..tapi dalam hati best gak org tolong tolak..mr huby pun ikut gak la..then diorg bw aku pg bilik check CTG..kena tukar baju hospital la..masa aku buka suar dalam ada tanda darah kuar..tapi aku biar jer tak gtau dr pun..sebab setahu aku kalu darah lambt lagi nak bersalin..check punya check lama gak la dekat sejam aku rasa pastue dr dtg then dia cakap bacaan ok..movement bb pun ok..
pastue dia suruh masuk bilik sebelah n kena selok la nak check bukaan..dr ni kecik jer so jari dia kecik kot..then dia kata buka 2 cm n admit ward..masa ni still tak der contraction kuat lagi...

k aku smbung next entry ek...






0 comments: