Be My Lovely Follower

Wednesday, July 22, 2009

Kelahiran Syakil (Part 2)

2.00PM-28/11/08

Pastue nurse pun urus la aper yg patut untuk masuk ward..lama gak la tunggu samapi dekat kul 2 baru settle..masa tue perut lapar giler dah..tel Mr huby suruh beli nasi..
dalam kul 2 macam tue aku pun msuk la ward org tunggu nak bersalin tue..mmg ramai la mak buyung tengah tahn sakit..tapi aku masuk steady jer sebab tak sakit..Then mr huby belikan nasi n aku makn dengan lahapnye..he..he..dalam kul 3 cam tue dah start rasa contraction sket2 dalam 15 min sekali then setengah jam sekali makin kerap gak la
nurse datang pasang CTG la kat perut aku..nyampah betul aku ngan benda alah ni..dah la lama nak buat..

Dalm kul 5.30 Mr huby datg coz dia balik umah jap tadi..hari tue dia terus cuti la..
Then masa tue dah start rasa sakit dah..aku tel ayah aku,abg2 aku n mak tih aku..suruh doakan aku..then malam ni ayah aku dtg kl..mr huby tunggu aku samapai nak dekat kul 7.30 pastue dia kuar..aku tak bg balik sebab tak sedap hati takut terberank malam ni..

8.30PM-28/11/08

Nurse datang suruh pi check bukaan..kena seluk lagi la..still 2cm lagi tapi masa ni dah start sakit kerap tapi tak tau naper tak buka2..sambil2 tue tak henti bc doa..the n sambung wat ctg lagi sampai la pukul 9.30 macam tue nurse datg check pastue panggil dr dtg tengok..pastue cr dr tue macam cemas sket n aku tanya dia naper dia cakap bacaan ctg tak cantik kejap berhenti kejap on..check bukaan lagi kali ke3 aku kena seluk..still 2 cm gak terus tolak masuk labour room..

9.40PM-28/11/08

Kat labour room dr pecahkan air ketuban then 'YA ALLAH'tue jer bunyi kuar dr mulut dia..dia wat call sorang dr n datang nurse ramai2 pastue suruh aku sign surat operate dia kata bb dah lemas tertelan najis so kena emergency operation..aku betul2 terkejut lam ht berdoa tak henti bg anak aku selamat.Masa tue aku tak tau Mr huby kat mana..ms nak tolak pi ot tue mmg aku tengah sakit sangat..mmg nagis la masa tue..ngan risau lg..

9.45PM-28/11/08

Sorang DR India ni pakar bius cuba tenangkan aku then mintak aku tunduk nak bius..skit woooo..pas lam 5 min camtue dia suruh angkat kaki then rasa berat so diorg mulakan lah proses bedah perut aku..seriusly aku tak rasa per2 pun..dalm 10 min macam tue sayup2 jer aku dengar bb nangis tapi kejap jer n tak kuat..


ok aku sambung lagi next entry..panjang tul citer aku kan..ntah la saper nak baca..he..he..

0 comments: