Be My Lovely Follower

Thursday, December 3, 2009

citer hari raya..

Lamanya amik masa nak update story raya haji ni yer..Actually tahun ni aku raya umah MIL aku..kitaorg gerak keperak pg jumaat pukul 4 pagi n sampai dalam kul 8 pagi..sempat gak mr hubby pg sembahyang raya..kami yang paling lambat balik hari tue..ni idea mr hubby la coz dia kalu boleh tak tido umah dia banyak malam..sebab tak der bilik..hi..hi..buka salah aku k..bila sampai jer MIL aku lak wat doa selamat hari raya tue..cepat2 la aku bersiap..alhamdulillah kali ni syakil tak banyak ragam..dah behave n pandai main ngan org dah..so aku leh la tolong aper yang patut..menu hari tue pulut ngan rendang ayam,laksa,nasi impit ngan kuah kacang n kuih-muih..lepa kenduri kat umah kami pg beraya umah atok mr hubby..
Hari kedua lak..biasala dah nama hari raya korban..banyak la lembu tumbang yer tak..so pagi2 lagi mr hubby,abg n adik2 dia serta abah dia pg tolong org sembelih lembu n masing bawa balik daging korban la..tengah hari tue kami pg kenduri kawin lak dekat jer ngan umah MIL..Actually ni kenduri adik bekas gf mr hubby..aku cari la bekas gf dia tue nak knalan tapi tak der lak..bukan cemburu nak kenal jer pun..
Aktiviti setrusnya dalam kul 3 macam tue aku, mr hubby, mil n adik2 dia pg kenduri korban umah kakak dia lak dekat gak ngan umah..then sampai umah dah 6 lebih..siap cepat2 sebab nak balik kg aku alk..penat tak terkata badan ni..sabar jer la..sampai kg aku lebih kurang pukul 9 malam..nanti aku sambung citer lagi..layan gambar k..

ni aksi syakil malam sebelum balik kg



Ni lak Aksi dalam kete on de way balik kl..macam tu la dia kalu tak tido..tak kan duduk diam nye..aku dah tak larat n biar jer dia main




Ni gmbar masa raya..semua geng lelaki sebab yang perempuan sibuk didapur






1 comments:

Mrs. Simplicity said...

fiza balik perak ktne? yela, skang diorg da besar senang skit nak handle. tak nangis2 dah. dulu tu mmg payah skit kan? sedondon syakil dgn papa dia eh.