Be My Lovely Follower

Wednesday, March 10, 2010

Perkembangan My Son (15 Months)

Hmm hari ni aku nak cuba post sebanyak yang boleh k..
Dah lama tak update perkembangan si kecik tue kan..Skang Syakil dah 15 bulan lebih..dah besar dan makin banyak akal..happy sangat tengok anak membesar..tapi tue la samapai skang ni masalah utama syakil tak nak makan..dah makan2 vitamin aku bg pun tak jalan gak..dah tak tahu nak wat aper...berat dia langsung tak naik.. skang ni timbang baru 9kg daa..hari2 kuantiti yang dia makan sanagt sedikit...tapi dia aktif..tu yang aku pelik..
korang ader cara lain tak nak bg dia kuat makan..dan satu lagi bukan setakat kurang makan menyusu pun dia kurang..tukar susu pun sama gak...
Ok la aku update sket perkembangan Syakil setakat ni:
  • Dah banyak word baru yang dia sebut tapi pelat dia la..macam jatuh..ambik..love..
  • Dah pandai suruh ambik barang dan kemas sendiri mainan dia
  • Sangat sukakan muzik..pantang dengar lagi aku dancing n nyanyi cara dia..
  • dah pandai point kat gambar aper kita sebut..contoh kalu aku cakap cat dia akan tunjuk cat sambil sebut cat..tiger tunjuk gambar tiger..anggota badan dia cuma tahu nose, eyes or mata, lip untuk kiss hand and kaki 
  • Mulut sangat la bising bila pg mana2..sangat peramah dan mesra alam..akan berkawan dengan saper sajer budak yang dia jumpa even wat pertama kali..dia akan tegur..
  • Perangai yang makin menjadi-jadi..kalu org kedah panggil perongois (eh betul ke ejaan) hi..hi..hentam jer la..kalu dia tak dapat buat aper dia nak or kita halang dia buat something dia akan mengamuk sampai guling2 kat lantai...sabar jer la..kalu menangis satu bangunan dengar..
  • Pandai sebut 123 sambil angkat tangan
  • kalu tanya saper syakil handsome, dia akan tepuk dada dia or sebut saya sambil angkat tangan
  • Dah pandai Salam org betul2
Bnyak lagi sebenarnya pencapaian dia, tapi cukup la dulu itu jerr yang aku tulis k..Harapan aku moga anak aku membesar dengan sihat dan menjadi anak yang berguna satu hari nanti...

Jantung hati mama



0 comments: