Be My Lovely Follower

Monday, May 24, 2010

Minggu Rajin Masak Sedunia

Hujung minggu lepas banyak aktiviti dirumah sajo. Hari Sabtu just pegi Rawang kejap tengok rumah dan shopping barang dapur kat Tesco. Seperti yang diwar2kan tajuk kat atas aku menjadi suri rumah yang rajin memasak hari Sabtu dan Ahad..ha..ha..

Oh ya skang ni adik mr hubby tinggal ngan kitaorg coz dia dapat kejer kat KL ni. Dan sebab tu la jugak aku rajin masak sebab ada orang nak makan hi..hi..Hari Sabtue before aku keluar tengah hari tue wajib lunch kat umah dulu coz dapat berjimat kan..kan.. Mr hubby request nak makan nasi ayam dan kebetulan tekak aku pun teringin gak lepas tengok FB jue ader gambar nasi ayam. So gigih la aku masak.


Nasi Ayam versi Fiza

Aku masak agak banyak so sampai malam la boleh makan. Then malam tue tanya mr hubby ngan adik dia esok nak breakfast aper. Aku bg idea buat pulut ok tak sebab ptg atdio pengasuh syakil ader bg rendang ayam kampung n tak makan lagi just masuk peti ais jer. Diorg ok jer so terus la rendam pulut..bubuh kunyit lagi sebab nak try wat pulut kuning. So pg esoknya breakfast la ngan pulut + rendang ayam kampung + ayam goreng rempah + ikan gelama masam..fuhh nikmat tul. Syakil pun suka makan pulut. Gambar lupa lak nak snap.

Then tengah hari aku just masak nasi putih ngan goreng ikan jer sebab diaorg pun kenyang lagi. Dlam fikiran aku ni nak wat something coz bahan dah beli. Aku nak wat puding triffle. So bermula proses nak wat puding tue, sekejap sajer nak watnye..tapi tak baper menjadi coz castard agak lembik..aku wat 3 bekas stu bekas bg kat pengasuh syakil ngan jiran sebelah umah. layan gambar jer k..selepas dipotong daa..lupa nak snap sebelum tue

Rupa Triffle yang tak baper nak cun

Untuk dinner lak Mr hubby tak nak makan nasi so aku wat pizza. Aku guna Resepi Pizza Gebu Mat Gebu..kali ni agak menjadi pizza ku itu..layan gambar jer k



Pizza yang bentuk tak baper nak bulat..ha..ha

Ni lak nak tempek gak gambar Puding Roti yang aku wat last week..first time wat kuah kastard. Sedap gak ek..lain kali leh wat lagi






0 comments: