Be My Lovely Follower

Thursday, May 27, 2010

My Body Weight Management

Actually since bulan 2 hari tue aku memulakan proses penurunan berat badanku ini ketahap yang ideal. Tapi aku belum pernah lagi buat posting pasal benda ni. Lepas jer syakil 5 bualn berat aku naik dari lepas pantang 51kg ke 56kg..hu..hu..sangat risau aku weh. Kadang2 mencecah samapi 57 hingga 58 kg. Susah hati fikir hal ni sampai la aku decide nak diet. bukan aper aku ni dah la rendah jer kalu gemuk boleh la korang bayang macam mana kan. Mula2 lepas cari maklumat kat internet aku nak try teori Diet Atkins tapi aku tak berjaya lakukan coz aku ade gak makan roti,mee n buah. Kalau teori diet Atkins ni at least 2 minggu no fruits. So aku decide diet sendiri jer la..So antara aktiviti diet yang aku buat:
  • Jarang makan nasi - 3 or 4 hari sekali jer tue pun makan separuh or suku jer
  • Buat skipping at least 3 kali seminggu - tu pun kena kaco ngan syakil
  • Makan buah n roti
  • Makan kurang dari 8 malam. Kalu nak lebih dari kul 8 just minum susu jer.
  • Makan lauk n sayur jer
  • Buat Sit up hari2 - Perut dah tak ump macam dulu
  • Ambik supplement diet - aku minum teh herba cosway, pil pati halia mustajab n paling utama makan MAB
  • Krim sapuan - aku guna macam2 losyen pati halia + limau nipis mustajab, Losyen pati halia cosway (yang ni panas gile) n losyen secret garden.
  • Pakai Corset time kat opis jer
Kesannya lepas 3 bulan berat aku turun balik 50-51kg. Tapi sasaran aku adalah 47kg iaitu berat ideal aku sebelum ni. Masalahnya skang ni aku dah tak disiplin sangat since hari2 aku makan malam hu..hu..so berat aku dah tak turun2 dah. Makan malam tue sebab hari2 aku masak coz adik ipar aku kan ada, so kesian gak kalu tak masak dia nak makan aper kan. Aper2 pun aku akan pastikan berat aku mencapai sasaran sebelum raya..hu..hu..mau pakai kebaya daa..nak slim gituuu. Gambar terkini nanti aku upload k. Tak bawa camera la..

p/s: Struggle nak kurus ni bukan per..plan2 tahun depan nak bg Syakil adik so tak nak la gemuk sebab nanti ngandung lagi banyak naik..Dah discuss nagn papa syakil tapi dia tak ready lagi laa..hu..hu..nak kena pujuk manja ni..hi..hi..

1 comments:

Anonymous said...

It is truly a great and helpful piece of information.
I am satisfied that you shared this helpful information with us.
Please stay us up to date like this. Thanks for sharing.


My blog post; demo.homepagekiosk.de