Be My Lovely Follower

Thursday, August 19, 2010

Makin menjadi-jadi kes pembuangan Bayi, Kejamnya manusia ni..

Sedih aku dengar. Hari2 buka berita mesti ada satu dua kes buang bayi ni. Yang aku pelik naper makin banyak berita kuar paper n tv makin ramai yang buat dosa tue. Tak der ke keinsafan kat hati diaorg bila tengok kes-kes serupa kat TV tue. Tergamaknya la kan. Aku terfikir satu perkara. Dlam banyak2 kes baby yang meninggal terlintas kat fikiran aku bagaimana keadaan dia kalu masa lahir tue masih hidup tapi ditinggalkan n berjuang bertarung nyawa sorang2. Digigit semut..Ya Allah sedihnya. Binatang pun tahu syangkan anak n jaga nak dia ni kan kita manusia yang ada akal fikiran..Sedih sangat kan. Allah dah bg tanggungjawab kat kita untuk jaga baby tue sebaik mungkin tapi ini yang dia dapat. Ya Allah kau lindungilah bayi2 yang tak bersalah tue..Amin..



3 comments:

az rina a.k.a jaijina said...

isk, tak sangguo le nk tengok..sangat² sedih..

::Mamalyna:: said...

tak sanggup nak tengok...kenapaler kejam sangat mereka nie:(

Fieza said...

Langsung tak der hai perut la diaorg ni kan