Be My Lovely Follower

Wednesday, August 11, 2010

Zafreen Syakil Milestone-1 Year and 8 Month

Salam 1 Ramadhan
Hari ni dah puasa ek. Saper tak puasa angkat tangan..he..he..Of course la ada kan yang kaum sejenis dengan aku. First entry dibulan puasa ni aku nak cerita pasal anak terunaku yang dah makin membesar. Rasanya dahj lama aku tak menulis pasal comelku sorang ni kat sini. Asyik terlupa je nak wat entry pasal comelku ini.. Bulan 8 ni Syakil dah nak masuk setahun 9 bulan. Lagi 3 bulan jer nak cukup 2 tahun. Setakat ni pencapaian dia normal macam kanak2 sebaya dia aku rasa. Dia dah petah  bercakap. Dan skang ni tengah training nyanyi lagu ibu lak. Siap ngan gaya menari lak tue. Dah kuasai banyak word na suka sangat ajuk org bercakap. Dah pandai bercakap lam telefon mean bila aku tanya dia dah pandai jawab soalan.

Sangat obses dengan game PS2 papa dia. Kalau bukak game dia boleh stay kat situ dalam tempoh masa yang lama. Game yang suka main msti la macam papa dia game Tekken la. Suka dia tengok bear berlawan. Seorg yang sangat kelkar dan buat kami sekeluarga gelak. Sanagt cair hati mama dia bila kita marah dia then dia akan pangil mama dengan nada yang sangat manja sambil peluk n tepuk2 belakang kita...so cute.. Kadang bila aku marah dia akan cakap ma sayanggggg mama. Bahagia jer rasa. Tapi satu jer sampai skang ni dia tak rapat sangat ngan papa dia kecuali time nak main or pg jalan2.

Bab2 pemakanan lak masih macam dulu la. Dia makan ikut mood dia la. Berat dia skang ni dah 10kg..ringan jer kan. Skang ni dia susah sangat nak tido malam. Mmg kena paksa la kalu nak bg dia tido sharp pukul 10. Aku ngan mr hubby mmg train dia tido on time. Bab2 baca buku mmg susah sangat nak bg dia statik jer study betul2. Skang ni aku dah setup satu bilik untuk dia belajar n main so dia dah boleh disiplin sket2 baca buku. Dah boleh point semua anggota badan n dah kenal banyak jenis binatang n benda bila dia nampak in reality even just blaja dengan buku n tv jer. Aper lagi ek. Suka sangat ikut papa n mama solat n dah boleh sebut Allhuakbar agak clear. Suka dengar ayat Al-Quran dan skang ni dah pandai sket2 nyanyi lagu barney. Ambik yang ujung2 jer. kalu kira sampai 10 tue dia boleh ikut tapi kira sendiri samapi 3 jer. Sama gak ngan ABC. Kalu kita ajar sampai Z dia boleh sebut clear tapi bila kira sendiri samai C jer la. Hmm rasanya tue jer yang aku ingat. Nanti ingat aku update lagi ek. Syakil, mama doakan syakil menjadi anak yang bijak, soleh dan mendengar kata mama n papa tau. Don't be noughty2 k..Love You so much. Layan jer gambar terkini syakil yang aku snap semalam.

Ni aku mintak dia posing tangan n kaki dia yang kena campak tue

Muka budak tengah demam

Aku mintak dia posing ntah aper gaya dia buat

Posing manja la kononnya

Sayang comel mama


6 comments:

r|nA @ ja|j|na said...

nak masuk 2 tahun dah ek..bgus, kecik2 camni dah tau bnyak benda..org cakap melentur tu biar dari rebungnya..kecik2 macam ni dah kene dedahkan bnyak benda, tp slow2 lah kan..

fieza said...

yup setuju tue Rina..

cik dah ganu kiter said...

eh sama ngan anak idah la
bulan 11 ni genap 2 thn..berat mggu lepas 9.7kg jer..
tp ya ampun lasak giler..x padan pompuan..sabo jela..

Fieza said...

Yer ke Idah..tu la syakil pun lasak sangat..Anak idah baper hb bulan 11

Mrs. Simplicity said...

besar dah syakil. lama tak tgk dia. campak ke fiza? skng mcm mane? banyak dah achievement syakil. besar mesti pandai :)

Fieza said...

Syakil ngan nia lebih kurang jer umur alyya..beza bulan jer 2 bulan.. Amin moga jadi anak yang soleh