Be My Lovely Follower

Thursday, September 23, 2010

Kemeriahan Raya Di Kuala Kurau, Perak 9 September

Hari ni dah 14 Syawal. Dah nak dekat separuh bulan Syawal baru ade mood nak mengarang cerita raya. Aper la tuan punya blog ni. Actually salah satu sebab aku tak sihat sebab selsema n batuk yang agak kuat. Hari ni baru ok skit. Badan aku lak sangat2 lemah ditambah dengan tak tido malam sebab syakil lak sambung demam Isnin lepas. Hari ni bangun pagi baru dia ok skit. Kalau tak asyik merengek ja.

Ok la tak mau cita lebih2. Aku nak story pasal raya lak. Ok kami gerak balik ke Kampung halaman suamiku tercinta Kuala Kurau Perak pada pukul 4.30 pagi. Sila percaya aku langsung tak tido malam tue sebabnya aku nak tinggalkan rumah dalam keadaan sempurna katakan. Rumah sendiri lebih besar so lebih masa aku nak mengemas n lebih tenaga yang aku keluarkan. Dalam kereta mmg aku bantai la tido. Kami sampai umah hubby jam 8.30 pagi dan disambut oleh adik2 yang masih lagi tido ha..ha..

Sehari sebelum raya umah MIL aku dah sibuk sangat. Tahun ni aku adalah menantu yang sangat available sebab anak dah besar maka haruslah sumbang tenaga kan. Tapi aku lupa lak nak snap aper2 gambar masakan or makanan yang tengah masak. Almaklumla terlalu bz. Tapi mr hubby sempat snap gambar2 syakil kat kampung. Jom tengok picas yang bercerita lak

Syakil meneroka keindahan alam sekitar rumah atok n tokwannya bersama sepupu2
 Bersama abang Haziq. Anak abg ipar aku.

Malamnya aktiviti bermain bunga api. Walaupun ni first experience syakil tapi dia seorang yang sangat berani. Hero mama katakan.

Mula-mula takut lagi
Dah start berani sikit
Makin excited nak main
Finally dah jadi berani tapi masih dalam pengawasan

Malam tue mmg lambat syakil tido. Pastue dalam kul 3 pagi nangis2. May b sebab banyak sangat bermain. Ok nanti aku sambung citer hari raya pertama n raya kedua lak k.

3 comments:

r|nA @ ja|j|na said...

same macam echa, malam nak raya bukan main berhoye² dia..pastu malam tido kul 1am, pagi bangun kul 6am, isk..

ka kg mmg sronok sakan dia tau..ramai sepupu² rina dok melayan dia..

Fieza79 said...

hai salam kenal...

nama fieza jgk ni...hehe

anak2 fieza yang bongsu 5 tahun dh pndai main mercun yg kecik2 tu dh...walo tk bape bahaya takot je rasa nya nk lepas kan dorang men...

Fieza said...

Rina:Tu la Rina. Budak2 kan dapat kawan seronok la diaorg. Syakil lak jenis yang cepat mesra n berkawan ngan sper jer dia jumpa

Fieza:Hai salam kenal jugak. Nama kita sama kan. Tue la pasal. Benda dah ada depan mata kan. Diaorg mmg exited la nak main. yang penting kita kena awasi jer la