Be My Lovely Follower

Monday, December 27, 2010

Bila anak semakin bijak,kita patut berasa bangga

Selamat pagi Isnin semua. Minggu terakhir ditahun 2010. Lagi 4 hari nak melangkah ketahun baru 2011. Bagi yang lahir awal tahun macam aku ni mmg terasa makin tua cepat la umur hu..hu...
Bercerita pasal anak ni. Cuti hujung minggu ni kami hanya menghabiskan masa dirumah sajoq. Guling2 atas tilam, ajar anak menyanyi dan ajar anak membaca serta menulis. Semalam abg ipar lak datang rumah. Sesaje datang hantar kek coz hari Sabtue dia ader wat besday party anak dia tapi kami tak dapat nak join maka dia datang hantar kat Syakil. Kalau abg hafiz datang mean anak abg ipar aku, syakil sangat la happy coz ader kawan dan kalau diaorg nak balik sure nangis nak ikut. Masa ni baru la terfikir kalau anak setahun sorang sure dia ade gang kan..kan..hi..hi..actually aku sebenarnya nak citer yang syakil skang ni dah pandai main2 nagn lego n buat bentuk. Dari mana dia belajar. Dengan tengok abg hafiz buat. Serius sebelum ni dia hanya pandai baling2 jer lego tue satu rumah tapi since kerap sepupu dia tue datang rumah banyak benda dia belajar. Bila aku terfikir hal ni perlu ker aku hantar dia pg sekolah ek. Or hantar ke taska ker supaya dia ramai kawan n cepat belajar. Buat masa skang ni aku masih lagi prefer dia duduk ngan ibu aka pengasuh dia coz keselamatan mmg sangat2 terjamin disamping dia sangat la dimanjakan. Dalam kepala aku sebenarnya nak hantar dia pg sekolah bila masuk 3 tahun nanti. Tapi tue la aku ikut perkembangan dia. Mungkin pertengahan tahun depan dah leh hantar pg school kot. Tunggu dia lancar bercakap n free diapers. Skang ni so far dia dah boleh berdikari. Dah boleh bertanya kenapa, sebab aper, dimana dan sebagainya? Then aku tengah train dia menulis n pegang pensel n colour cara yang betul. Alhamdulillah dia cepat belajar. Moga anak mama jadi budak yang bijak k. Aminnnn..

Tengah kusyuk susun lego
Menunjukkan hasilnya


0 comments: