Be My Lovely Follower

Wednesday, January 19, 2011

Kemeriahan Thaipusam Sangat di rasai penduduk Batu Caves

Sebelum tue aku nak tau mesti ader penulis blog yang duduk kat Batu Caves aka penduduk Batu Caves macam aku kan. Nak jadi cerita ni tahun pertama aku jadi penduduk Batu Caves time perayaan Thaipusam ni. Giler meriah wei diaorg celebrate. Aku ingat macam Deepavali hari tue biasa2 jer sambutan tapi kali ni Thaipusam berganda-ganda besarnya diaorg raikan. Aku rasa Thaipusam ni perayaan besar kot diaorg compare ngan Deepavali kan. Tak kisah la korang nak sambut meriah macam mana pun tapi perayaan ni akan buatkan jalan jem tak hingat hu..hu..Actually diaorg dah start buat preparation dah seminggu rasanya. Start dari kuil Batu caves sampai la jalan nak masuk umah aku berdekatan ngan komuter Batu Caves tue sangat sesak. Khemah kiri kanan orang berniaga la, then ader yang cukur kepala la, nyanyi2 buat konsert la macam2 la. Seawal pukul 6 pagi aku rasa diaorg dah kuar rumah. Even ni perayaan kaum India tapi Cina Melayu pun take advantage gak berniaga sama. Petang karang tak tahu la jam macam maner nak balik umah ni. Dan lagi satu sure malam ni diaorg akan pasang lagu kuat2 nye. Sabar jer kata satu Malaysia kan. Kalau ader saper2 nak tengok pertunjukan cucuk hidung ker badan ker aper ker datang la Batu Caves esok yer. Selangor Thaipusam Festival 2011. Tak silap aku PM Datu' Najib pun turun esok. Aku tak semapt nak snap gambar pagi tadi. Petang ni aku try capture gambar2 menarik eh...

Gambar Pak Cik Googe...Seram kan aksi diaorg

Selamat Bercuti Yer Semua. Enjoy Holiday even sehari jek pun..ha..ha..Aku mmg kat umah je esok coz jalan mesti tutupnye sebab diaorang nak berlarak...

1 comments:

mummy_ayu said...

memang scary tgk diaorang celebrate..ngeri..