Be My Lovely Follower

Thursday, January 6, 2011

Keunikan sebuah Nama...

Dah tak tahu nak letak tajuk ape. Tapi ader benda nak storykan. Actually aku nak cite pasal nama yang mak ayah kita bagi kat kita dulu2. Maksudnya nama kita skang ni la. Ok rasanya aku lum pernah gtau nama penuh aku kat blog ni kan. Nama mak ayah aku bg tersangatlah common. Nama penuh aku simple jer NORHAFIZA. Common kan. Sebab aper aku kata terlalu umum. Sebabnya kat mana pun aku pergi msti akan ader orang yang sama nama dengan aku. hu..hu..Mean nama aku tak unik la sebab ramai orang guna.
Dari aku masuk sekolah tadika, sekolah rendah, sekolah menengah even sekolah menengah sampai 3 sekolah aku sekolah msti ader yang sama nama ngan aku dalam satu kelas. Then sampai la masuk universiti every class aku attend msti adernye sama nama ngan aku. Sangat2 common nama fiza ni. Tak berakhir sampai U jer, bila dah masuk alam pekerjaan pun sama gak. Even bukan satu opis, tapi client2 company 2@3 orang yang namanya fiza. Dan yang terbaru masa aku pegi court sebab saman PTPTN baru ni ader 2 orang yang nama sama macam aku. Famous betul la nama aku ni.
Bila dah jadi kes macam ni kalau sesaper nak panggil nama aku jangan panggil nama jer tapi make sure sekali ngan nama ayah aku. Tapi ader gak satu masa tue pernah terjadi satu kes yang nama buadak soarang lagi tue mmg sama ngan aku termasuk ngan binti2 sekali. Cuma ejaan nama ayah jer lain. Uis konfius orang yang panggil tue. Punya famous nama aku sampaikan tajuk Filem Hindustan pun guna nama aku kan ha..ha..So korang lak macam ner yer. Mesti nama korang unik dan susah nak cari nama yang sama.

2 comments:

r|nA @ ja|j|na said...

nama rina pon biasa aje, plak tu pendek..dulu mase kecik² selalu tingin nak tuka name..tp bile dah makin besa ni, dah tak kisah name pendek pon..

Fieza said...

kita kena bersyukur kan dengan nama mak ayah kita bg..dah sempurna kan..