Be My Lovely Follower

Monday, February 21, 2011

Rumput Ekspress Hiasan separuh laman kami...

Ni citer basi minggu lepas. Tapi disebabkan aku lupa nak bawak camera maka citer ni terpaksa dipublishkan minggu ni jer. Tak kisah la. Ni blog aku kan maka nak citer pun ikut suka tuan punya blog la bila yer tak. Actually akmi dah pindah umah ni dah setengah tahun tapi tak banyak pembaharuan yang kami buat sebab umah ni hanya jadi weekend home untuk kami. Tapi seandainya lepas ni aku jadi housewife maka ni la umahku syurgaku nanti. So pelan2 kayuh la orang kata nak hiaskan umah ni. Kalau ongkos nanyak tak pe la kan. Berbalik kepada citer kat atas ni, sebenarnya dah lama dok idamkan nak beli rumput nak tanam kat depan umah ni. Walaupun tanah kecik jer tapi sakit mata aku dok tengok rumput liar jer dok naik. Sepanjang duduk sini dah 3 or 4 kali racun. So aku pernah tanya jue salah sorang blogger pasal kat mana dia beli rumput dan dia kata kalau nak murah pegi kat Sungai Buluh. Rawang Sungai Buluh bukan jauh pun tapi kami tak de masa lak nak pg dan hal ditanguh dan ditangguh dan sampai kesudah belum gak beli.

Dan alkisahnya petang Ahad tue jiran aku abg Rizal n Kak Iza panggil hubby aku. Then diaorang tanya nak beli rumput tak. Ekspress punya. dia terlebih beli sebab tak ukur dulu. Kalau kami beli lepas la separuh dari tanah yang sekangkang kera tue. Pastue bincang punya bincang finally aku ngan mr hubby setuju jer beli. Dia tak markup pun ambik harga beli jugak + bagi pasir free lagi. Alhamdulillah rezki. Disebabkan tak de kete sorong nak angkat pasir dari belakang kedepan maka terpaksa la menggunakan khidmat sorang mamat India yang dok kat umah aku tu tolong. Tolong2 pun 20 hinggit jugak mintak upah. So akhirnya ade la jugak hijaunya laman umah aku atas ehsan jiran. Pasni kami nak beli tambah sikit lagi + beli batu2 sikit nak deco depan tue.

Kerja2 penanaman sedang gigih dilakukan. See dapat separuh laman jer. Jadi ladari tak de langsung
Yang baju biru ni la jiran yang jual rumput kat kami

Budak kecik yang nak enterframe jugak

3 comments:

Jue @ atanayuiman said...

waahh..! dah hijau dah lama umah tuee... jangan lupa kena siram air tiap2 pagi tau.. awal2 nie jgn pijak rumput tuee.. hehe

Fieza said...

Rasanya jenis rumput tue macam umah jue punya..Mmg kena siram hari2..nasib skang ni kalau petang jer hujan

Anonymous said...

Good day I am so excited I found your blog page, I really found
you by mistake, while I was browsing on
Google for something else, Anyhow I am here now and would just like to say thanks for a tremendous post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don't have time to go through it all at the moment but I have book-marked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the great job.

Here is my website ... get info