Be My Lovely Follower

Thursday, April 14, 2011

Bila sepatutnya seorang budak pandai kayuh basikal yer?

Dah lama nak update pasal basikal baru syakil ni. Tapi disebabkan banyak benda sangat nak fikir maka aku pun terlupa nak buat entry pasal ni. Kira ni hadiah besday dia hari tue la. Dah agak lama beli ade kot 3 bulan rasanya. Tapi naiknya belum pandai pun. Sejak beli mmg ada kemajuan cara dia manage basikal tue. Memula beli mmg dia tak tahu nak naik sekalipun tapi skang ni dah terer naik. Masa beli mmg basikal tue langsung tak gerak tapi skang ni dia dah pandai kayuh sket2 tapi belum pandai cycle lagi la.
So aku nak tanya pendapat yang anak dah besar la yer patutnya budak pandai kayuh basikal betul2 umur baper eh. May b usia syakil yang baru 2 tahun 4 bulan agak lambat dapat kayuh basikal yer. Aku pun tak pasti hal ni tapi bg aku biarla la dia belajar perlahan2. Mayb lum masanya lagi kot dia terer. Nasib baik la dah duduk umah ade laman skang ni. So petang-petang leh practice. Practice make perfect kan. Lama2 mesti pandai kan. Chaiyok2 my son. Bila besar nanti baca blog mama eh. he..he.. So belum menginjak usia 3 tahun Syakil dah ada 2 basikal n satu kereta. Kita dulu tak de la nak merasa kan.

Fasa2 kenderaan Syakil

Ni beli masa 8 bulan++

Ni lak masa sepuluh bulan
Ni latest masa 2 tahun ler
Note: Kenderaan pertama syakil adalah walker ler he..he..

2 comments:

Mama Arjuna said...

Salam....
nak tanya... basikal dua tahun tu beli kat mana yer... berapa RM?
cantik plak tgk... anak saya dah umor 2 thn 5 bln... ingat nak beli tuk adiah besday dialah....

Thanks for sharing

R.R.Z said...

salam awk, basikal tu beli mana?
cantik..since birthday anak menjelang tiba..

heheh..