Be My Lovely Follower

Wednesday, April 20, 2011

Kerjaya sebagai Prudential BSN Insurance Consultant

Actually sebelum ni aku pernah mention yang aku nak try kerjaya ni since aku dah tak kerja skang ni. So bulan 3 hari tue aku dah ambik exam n finally Alhamdulillah aku lulus ujian tue. So far skang ni aku dalam proses nak dapatkan ejen kod sebelum membolehkan aku jadi ejen betul. Disamping tue aku jugak tengah ikuti class every week untuk persediaan untuk kerjaya ni. Aper yang aku lihat kalau kita betul2 serius dan berusaha bidang ni boleh pegi jauh. Aku tak nafikan bidang ni bukan macam makan gaji yang mana every month kita pasti akan dapat gaji. Tapi Insurance consultant is base on aper yang kita usahakan. Kuat kita usaha maka banyak la monthly salary kita. Aper yang penting kerjaya ni memerlukan keikhlasan hati dan niat murni kita nak bantu sesama manusia. Aper yang penting kita ikhlas nak tolong orang lain dan membantu orang lain.
Sepanjang aku pegi class dianjurkan, ade beberapa orang yang telah berjaya dengan kerjaya ni dimana diaorang buat fulltime. So far dalam keadaan aku skang ni aku buat secara perlahan2 dulu. May b boleh serius pas deliver nanti. Bagi aku tak rugi kita ambik insurance ni coz untuk diri kita jugak. Kadang2 kita tak sedar yang kita dah lalai dengan kebajikan diri kita sendiri dan juga keluarga. Nanti aku kan kupas lebih lagi betapa pentingnya life insurance bagi kita. Kena ingat orang kaya pun ada life insurance even diaorg boleh dikatakan bebas kewangan. So sesaper yang berminat ngan prudential BSN Takaful ni boleh drop email or komen kat sini. Nanti aku reply personally.

Buku persediaan sebelum ujian asas takaful

0 comments: