Be My Lovely Follower

Saturday, May 21, 2011

Belajar mengenal ikan di Aquaria, KLCC

Baru nak terupdate pasal citer ni selepas sekian lama do peram gambar n citer. Tumpang mood ade ni aku update k. Hari ni my hubby tak de coz pegi tolong kawan dia pindah umah maka gunakan masa cuti untuk mengupdate ok. Padahal hari2 aku cuti ha..ha.. Macam aku gtau sebelum ni masa cuti wesak baru ni mr hubby ambik cuti sebab plan asalnya nak berholiday bagai. Tapi last2 dicanclekan atas beberapa faktor. Sebab tue la mak buyung ni merajuk hu..hu..Dari percutian yang dirancang ke PD bertukar kepada cuti santai dirumah dan berjalan-jalan ke KLCC ajo. Tak per la aku ok jer janji anak aku happy. Tapi mak yang emosional lebih sebenarnya. Ha..ha..

So kami ke KLCC pada hari orang lain bekerja iaitu hari Isnin. Yup mmg berbaloi sebab tak perlu bersesak-sesak. Santai n boleh ambik gambar yang banyak. Lagipun dah lama janji ngan Syakil nak bawak dia pegi tengok ikan. Then dah lama jugak janji ngan dia nak bawak dia pegi naik chungginton. Tahu tak aper. LRT ler. Yup lebih prefer naik train dari drive. Senang n mudah dan tak kena bayar parking ha..ha..
So kami gerak dalam kul 10 pagi gitu. Then mula2 decide nak naik train dari Taman Sri Rampai tapi tak de parking kete lak. So kami naik dari Wangsa Maju. Syakil sangat teruja since last dia naik train masa setahun ++ tak silap aku. Mmg senang jer dapat tempat duduk. Ate orang kejer kan. So boleh jer ambik gambar ngan bebas sekali.

Kat KLCC just jalan2 kat taman dulu tapi semua taman air n playground tutup untuk reno so decide masuk Aquaria jer terus coz cuaca pun panas. Memula aku ingat masuk Aquaria ni 25 ringgit jer tapi rupanya 35 ko. Mhal gak eh. Tapi tak per la sekali sekala jer. Ntah bila lagi nak datang ntah. May b bila adik Syakil dah besar sok kot. So biar gambar yang banyak menceritakan k. Tulis banyak2 pun korang tak terbaca pun kan..

Dalam chungginton
Taman KLCC kebetulan buka air pancut lak hari tu
 
Derhaka pada arahan pakai flash
Ikan aper aku pun tak pasti
Gigi jerung yang menggerunkan
Turtles yang gergasi. Ntah baper la umo dia
Satu2nya gambar bertiga. Tak suka tengok muka sendiri yang kembang semangkuk