Be My Lovely Follower

Thursday, May 26, 2011

Learning is fun with Syakil-Origami Time

Dah lama jugak citer ni terperam. Tak sempat berstory bagai. Since duduk umah ngan Syakil aku dah jadi cikgu untuk anak sendiri. So far Alhamdulillah dia dah boleh count 1-10 both malay n english. Cuma ABC masih lagi tak brapa nak pass. Doa2 mudah semua dah hafal macam makan n tido.

Jadi cikgu untuk anak sendiri bukannya mudah. Aku kena pandai cari aktiviti yang sesuai untuk elakkan dia bosan. Tak boleh state ngan satu jer aktiviti. Budak baru nak besar ni cepat bosan. So hari2 aku kan try cari maklumat tentang education yang sesuai ngan umur dia.

So salah satu aktiviti yang aku rasa buat dia seronok adalh gunting menggunting ler. So origami adalah satu aktivitinya. Tapi mama la yang tolong buatkan. Dah lama juga aku x buat aktiviti ni. So terpaksa bukak tutorial kat Youtube he..he..Senang dan mudah dengan teknologi. Jom layan origami yang dah kami buat.
Birds
Butterfly
Star


0 comments: