Be My Lovely Follower

Friday, June 10, 2011

Bila Si Suami semakin sihat saper perlu disalahkan

Dialog si suami dan si isteri pada suatu hari...

Suami: Ayang abg makin sihat la skang ni ayat nak sedap dari dari gemuk. Ampun bang...
Isteri: Naper abg cakap macam tue lak?
Suami: Yer la ramai orang tegur n perasan la.
Isteri: Nak buat camner. Ayg kan isteri solehah masak kat suami hari2
Suami: Kita kena buat catuan makanan la macam ni.
Isteri: Macam mana tue. Bagi Idea
Suami: Menyenaraikan menu2
Isteri: Kalau macam tue ayang tak kan masak hari2 la eh.
Suami: Tak leh gak nanti lapar lak. Cuma jangan makanan berat jer la. Macam bihun ker mee ke ok la
Isteri: Tapi tue pun rice base gak kan.
Suami: Ting tong tak tahu nak jawab ha..ha..

Kesimpulannya masalah mr hubby kalau tak makan lapar kalau makan lak tambah sihat badan tue. Aku lak bila dah duduk umah hobi aku mmg memasak jer la. Tambah2 bila orang tersayang suka makn maka macam2 experimen kuih n masakan aku kan buat ha..ha.. Antara aku suka masak jenis kuih2 n masakan2 simple yang lain macam kue teaw ladna, char kuew teaw, bihun goreng, sup, mee bangdung n hailam, nasi tomato, nasi daging, n sebagainya.






Note: Gambar adalah ehsan Google n dari hasil air tangan aku sendiri..

0 comments: