Be My Lovely Follower

Monday, May 10, 2010

Selamat Hari Ibu, Mama, Umi, Mak dan sewaktu dengannya

Agak terlambat aku buat entry hari Ibu ni..tapi tak per la at least ada gak cacatan hari yang patut diingati kan..Bagi aku hari2 adalah hari ibu..Nothing special n tak der aper2 sambutan just buat kek n sambut kat umah jer..hu..hu..

Sempena hari ibu ni aku nak wish kat My step mother yang aku dah anggap macam mak aku sendiri dan My MIL yang aku kagumi sebab mampu menjaga samapai 14 org anak..aku baru sorang..hu...hu..Even diaorg tak bc blog ni tak per aku tetap wish gak..(dalam tel dah cakap he..he..)

Dikesempatan ni jgk aku nak kongsi citer tentang Arwah mak aku..Mak aku meninggal masa aku umur 13 tahun dan adik aku yang kecik baru umur 4 tahun..Dia meninggal sebab komplikasi buah pinggang. Actually sebelum dia sakit mmg langsung tak sangka dia ade sakit kronik macam tue..dia cuma demam jer dua minggu before meninggal pastue bila refer hospital dr sahkan dua2 buah pinggang mak aku rosak teruk dan ader jangkitan sampai paru2..dr cuba gak nak bg rawatan tapi Allah lebih sayangkan mak aku..masa kat hospital mmg mak aku tersiksa gak kena tebuk kat perut masuk air kuar balik n pernah jadi satu hari ade dr pelatih silap operate mak aku samapi darah memancut2 kuar dari perut dia..mmg sedih snagt even masa tue aku ni tak brapa nak matang lagi..Lepas 2 minggu mak aku meninggal..bila aku dah makin besar aku kesal ngan diri aku sebab aku tak banyak berbakti ngan mak aku, aku tak puas peluk cium dia, aku tak dapat ucap selamat hari ibu kat dia, aku tak dapat bg apa2 hadiah kat dia, bila dia mintak tlg aku selalu mengeluh..rasa menyesal sangat..tapi yang dah prgi tetap pergi aku hanya mampu mendokan kebahgiaan arwah kat sana.Lepas mak aku meninggal kesan paling besar adik aku la sebab masa tue dia kecik lagi baru 4 tahun. Sebab tue sampai skang ni adik aku sangat manja coz arwah mak tinggal masa dia kecik lagi so ayah manjakan dia lebih sket Kawan2 mintak seekahkan Al fatihah kat Arwah mak aku yer..Al Fatihah..Amin

Pesan aku kepada semua di luar sana yang masih ada mak dan ayah hargailah diaorg sementara diaorg masih ada..ibu bapa aset yang tak ternilai..

p/s : Entry tanpa gambar coz camera rosak..hu..hu..

0 comments: