Be My Lovely Follower

Friday, December 10, 2010

Education Planning for Children

Sajer tetiba teringat nak buat entry ni. Actually aku masih lagi dalam pertimbangan bila nak hantar Syakil pg school. Kalau ikut perkiraan pada usia berapa kita patut hantar anak2 kita untuk education planning ni ek. Skang ni zaman dah maju. Kanak2 seawal 3 tahun dah dapat pendidikan macam tadika kan. Cuma skang ni Syakil lahir hujung tahun maka agak susah la aku nak hantar dia pegi sekolah umur 3 tahun coz skang ni dia baru jer masuk 2 tahun. Rugi gak kan kalau lahir hujung tahun ni. Bagi aku biarlah anak kita lancar bercakap, dah boleh pegi toilet dan berdikari baru hantar pg sekolah kan. Cuma zaman skang ni pendidikan awal sangat la penting kalau tak nak anak kita ketinggalan. Kalau diimbas zaman kita dulu masuk sekolah rendah pun blur2 lagi kan. Ader gak yang berak pun cikgu kena basuh lagi ha..ha.. Zaman skang ni 3 tahun dah pandai komputer, dah baca muqadam dan banyak lagi kebolehan yang kita dulu belum boleh capai pada usia skang ni. So bg aku planningnya akan hantar Syakil kesekolah bila dia dah masuk 3 tahun mean pada 2012 la. Hope anak mama dapat belajar k. So tahun depan aku akan dedahkan dengan pendidikan kat rumah jer. Ader masa ker mama. . Syakil sangat cepat belajar tapi agak malas hu..hu..Banyak fikir nak main jer. May b sebab boy kot. Kalau gurl msti tak aktif sangat kan.

Ni antara Pusat pembelajaran kanak2 yang menerima kanak2 seawal 3 tahun. Tapi kos pendaftaran pun dah beribu la. Kalu mampu tak salah untuk kepentingan anak2 jugak

0 comments: