Be My Lovely Follower

Friday, December 17, 2010

Nilai Sekeping Syiling 50 Sen

Last week aku dibantu pembantu setia aku, saper lagi my handsome boy sorang tue la si Syakil mengira duit tabung yang hari2 si Syakil dok masukkan. Duit saper lagi mama papa dia la jugak. So dalam dok mengira tue aku terjumpa la satu duit syiling lama 50 sen yang ada longkang atau terbelah kat tepi tue. Syiling tue adalah pada tahun 1967. Lama tue kan. Cuma skang ni ade saper2 tau tak nilai duit tue kalau nak jual ha. Bukan aper aku ni bukan minat sangat ngan barang2 antik ni ha..ha..Kalu jual leh dapat ratus2 nak jugak aku jual ha..ha..
Then ada kawan adik ipar aku kat opis ni mmg penjual barang2 antik n ambil harga barang antik dengan harga tinggi. Cuma dalam senarai barang tue dia tak nak lak syiling tahun 1967. Kalau 1974 atau 1972 aku tak pasti sangat dia ambik RM500 tau. Berbaloi kan..50 sen jual dapat 500. So kalau der sesape cari syiling tahun 1967 ni contact aku k. Harga boleh dirunding. Aper yang aku tahu masa tahun tue syiling yang dikeluarkan sanagt terhad. Sebab tue ramai pengumpul barang antik cari. May b ader value yang tinggi kan.


0 comments: