Be My Lovely Follower

Friday, January 14, 2011

Bila Kerajinan Melanda Mama Syakil

Sepanjang minggu ni aku tak berapa BZ sangat berikutan company aku yang nyawa2 ikan jer ni. Tak pasti sampai bila nak operasi. Aku lum dapat mana2 interview lagi. Tapi selagi bos tak kuarkan notis nak tutup aku still lagi kejer kat sini dan terus doakan company leh survive sampai aku selamat bersalin hu..hu..Coz skang ni susah gak aku nak dapat kejer baru kalau company tau aku preggy. Doa dan terus berdoa moga semuanya baik2 jer.
Bila aku tak berapa nak bz maka aku akan jadi rajin untuk buat sesuatu yang berfaedah. Sesuatu yang aku rasa sanagt berguna untuk anak bujangku sorang itu. Al-kisahnya si Syakil ni dia mmg dah boleh baca ABC n count 123, even tak la lancar sangat coz kadang2 kita nak kena betulkan gak. Tapi dia belum berapa kenal huruf2 tue semua. Kat umah mmg tak der ABC n 123 yang sekeping2 tue coz aku cari tak pernah jumpa atau aku tak pandai cari ntah la. Yang aku dok jumpa sekali ngan perkataan tue ader la. 
So bila dah ader masa terluang ni aku pun buat jer ABC n 123 card homemade. Lebih puas hati dan hope anak kan cepat pandai dengan hasil kerja mama sendiri. Bila kita bekerja ni masa nak ajar anak belajar mmg agak terhad tapi malam2 aku tetap luangkan masa untuk ajar dia membaca n menulis. Dan hujung minggu akan digunakan sepenuhnya untuk train dia belajar. Almaklumlah duduk umah pengasuh tak sama ngan duduk kat taska kan. Tapi aku bersyukur coz kat umah pengasuh anak ibu aka pengasuh dia rajin ajar dia membaca. So far dapat gak dia belajar something sekurang-kurangnya. Tunggu tahun depan baru mama hantar school yer.
Hasil Kerja mama

Port belajar Syakil kat umah Rawang. Meja sepuluh hinggit jer. Hasil kerja budak 2 tahun sebulan yang ntah aper2
Aku jugak beli ni minggu lepas untuk Syakil. Biar balance dunia akhirat kan..kan..kan..

0 comments: