Be My Lovely Follower

Monday, January 3, 2011

Salam pembuka bicara 2011

Hmm pembuka bicara tahun 2011 aku lambat sikit dari Blogger lain sebab umah aku takde internet. So sepanjang bercuti aku hanya menghabiskan masa dirumah saja. Tiada jalan2 kemana2. Sempena tahun baru 2011 ni aku berharap rezeki kami sekeluarga lebih murah dan dipeermudahkan kehidupan kami hendaknya.
Kalau orang lain bergembira ditahun baru tapi aku sebaliknya. Tidak bersedih tapi sedikit risau dengan nasib diri ini. Actually minggu lepas sebelum bos aku bercuti dikampung dia ade buat meeting dengan semua staff (2 org jer pun). Perbincangan adalah mengenai nasib company ni. Seperti yang aku dan kawan aku jangkakan company mmg tak dapat nak survive lagi dengan keadaan kewangan yang sangat meruncing. Tahun 2010 company aku survive dengan hanya beberapa projek dan loan dari investor yang mengenakan interest yang sangat tinggi. Dan kesannya, duit dari keuntungan projek bos aku terpaksa spend untuk membayar hutang. Tujuan meeting petang tue bos aku minta kami bersedia mentak n fizikal sekiranya company terpaksa gulung tikar. Bos aku akan cuba membuat loan dalam bulan January ni dan sekiranya gagal maka aku kena bersedia menjadi penganggur tak bertauliah. Buat masa sekarang aku akan cuba hantar seberapa banyak resume untuk meminta kerja. Harap ader la rezkiku nanti. Aminnn
Perkara kedua adalah berita gembira yang dah lebih dari 2 minggu aku tahu tapi aku tak umumkan kat blog pun. Hari ni baru terfikir nak catat dalam blog. Berita tersebut adalah

/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
UPT Test yang menunjukkan result positif dan menandakan Syakil akan jadi abg. Aku mmg stop planning since bulan 10 tapi bulan 10 tak lekat bulan 11 lak yang lekat. Aku belum scan lagi may b hujung minggu ni after mr hubby balik dari Sabah. Dia outstation lagi seminggu. Kalu dikira period terakhir skang ni aku pregnant dah 7 minggu. Kali aku ader sedikit alahan tapi still boleh makan dan terkawal. Doakan semuanya selamat k. Aku harap ader rezki sikecil ni untuk aku dapat kerja baru nanti.


8 comments:

r|nA @ ja|j|na said...

rina doakan fiza sentiasa tabah hadapi dugaan hidup..mungkin Allah nak bagi perkara yg paling best dalam hidup fiza lepas ni..rina doakan fiza juga dapt kerja yg lebih baik, amin..

pasal UPT tu, due kite lebih kurang same jek nnti..

Fieza said...

TQ Rina
InsyaAllah anak kita sebaya nanti..baby bulan Ramadhan

Jue @ atanayuiman said...

tahniah fieza.. hehehe.. bila due tue..?

Mrs. Simplicity said...

fiza, tahniah! insyaAllah akan ada rezeki utk syakil dan adik syakil tu. tindakan yg bijak bila fieza dah start hantar resume tu. insyaAllah semua akan dipermudahkan eh, jaga diri!

[leily.laily] said...

tahniah!!!
2011 pasti ceria ngan kedatangan org baru.. hihihi, me bercita2 ke arah itu gak, hihihihihi.. , wishlist 2011.. :P

Fieza said...

TQ Alyya..
Jue: May b seiring Rina..bulan 8 2011
Leily: Jom join the group

♥cikmOt♥ said...

tahniah fieza...welkam the club ibu anak dua...hehehe...HURU HARA....

Fieza said...

ha..ha..bg tips nanti cara nak handle yer izan