Be My Lovely Follower

Tuesday, February 8, 2011

Persinggahan 2 jam di Cameron Highlands

Tajuk aku tak leh nak letak percutian ke cameron highlands sebab kami tak bercuti pun cuma singgah kejap jer masa on de way balik kampung. Tue pun sebab aku teringin nak pegi. Keinginan orang mengandung selalu semua akan dituruti ha..ha..bestkan kalau pregnant. Malangnya nasib tak menyembelahi kami. Sampai2 jer hujan lebat sangat. Actually bagi yang pertama kali sampai macam kami ni mmg tak tahu la mana tempat nak pg melawat. Yang aku nampak ladang teh n strawberi sebelum sampai brinchang. Disebabkan abg ipar aku sugestkan kami pegi brinchang jer maka kami tak berhenti la 2 tempat tue coz hujan pun sama. Tapi kan jalan nak ke cameron mmg sangat2 bahaya kan. Macam ular. Pening kepala aku. Masa nak naik aku rasa punya la jauh nak sampai. Kalau ikut pak cik google map tulis dalam 2 jam lebih jer sampai kalau dari Rawang. Tapi kami ambik masa 3 jam lebih gak baru sampai. 
Dah sampai kat Brinchang tunggu hujan reda sikit bari kami jalan pi kat taman aper ek. Agro aper ntah tak inagt aku. Kat situ ader caktus, bunga n strawberi. Tapi ladang strawberri tue tak leh bawak budak bawah 7 tahun. Kat mana eh aku tengok orang dok bergambar leh bawak anak tue. Then harga buah petik sendiri pun leh tahan gak yer. So kami tak masuk pun. Cuma ambik gambar sikit2 tanda kenangan pernah datanmg sini. Walaupun aku rasa tak best sangat sebab keadaan cuaca tapi puas hati leh gak sampai sini. Pasni tak pasti la boleh sampai lagi ker tak. On the way balik singgah pasar malam dekat balai polis tue then beli sayur, jagung n strawberi bawak balik kat MIL aku.

Satu2nya gambar papa
Geram tengok salad segar
Main mainan dekat ladang strawberry
Beli lolipop untuk adik2
Kami ada beli satu buah pelik yang sebenarnya kami dah tertipu ha..ha..Kata penjual tue jambu epal. Mati-mati aku ingat betul2 jambu epal tapi rupanya buah jambu jeruk perisa epal. Aku ingat yang hijau tue kulit dia tapi rupanya jambu tue dah kupas siap2. Rasa not bad la. Manis jer n rasa buah jambu ler.

Note: Mood malas nak edit gambar. Nak siapkan entry pun ambik masa setengah hari...hu..hu..

0 comments: