Be My Lovely Follower

Monday, April 18, 2011

Bila terlalu excited nak pegi sekolah

Hari ni Syakil dah hampir menginjak 2 tahun 5 bulan, lagi seminggu lebih sahaja. Since dia duduk kat umah ngan aku, mmg dia nampak sedikit bosan even aku dah try buat aktiviti2 kat dia. Tiap2 hari ada bas sekolah lalu depan umah, so dari situ hari2 suruh aku hantar dia pegi sekolah. Actually usia dia dah boleh pegi sekolah tapi aku nak pastikan dia bercakap lancar n lebih berdikari sikit. InsyaAllah next year aku ingat nak hantar la. Kadang2 budak ni kalau teruja sanagt nak pegi bila dah pg jadi lain lak kan. So keterujaan dia samapi terbawak2 kedalam mimpi tau. Aku ingat kita yang dewasa ni jer boleh mimpi..he..he..Tapi rupanya budak dua tahun pun pandai mimpi eh.
Alkisahnya hari Jumaat lepas tak silap pukul 5 pagi, dia menangis-nangis panggil aku. Ayat lebih kurang macam ni la " Mama jom la pg sekolah naik bas sekolah" Then aku jawab skang awal lagi tak boleh pg school" Pastue dia terus nangis ajak gak pegi. Tak lama pas tue tido balik. Hmm nampak sangat tak sabar nak pegi school. Aku rs faktor utama dia bosan sebab kat umah tak de kawan kot. Tapi skang ni dia betul2 dah sangat cerdik. Hari2 cakap ngan adik dia kat dalam perut n start using abg for himself. Per2 pun you are my clever son dear. Love you.

Nyenyak dibuai mimpi lagi. Peel dia tido msti nak semua bantal dia ada, but dia tak de bantal busuk. Janji bantal tak kisahlah yang mana pun

0 comments: