Be My Lovely Follower

Tuesday, May 10, 2011

Faktor penyumbang kenaikan gula dalam darah.......

Masih lagi bercerita pasal MGTT hari tue. Naper gula sangat tinggi dalam darah aku. Disebabkan kerajinan aku ler. Since aku jadi housewife ni hobi utama aku adalah memasak. Tiap2 petang kalau mr hubby balik rasa bersalah lak tak sediakan per2 makanan kat dia. Maksud aku minum petang la. So aper yang ade kat umah ni aku kan cari alternatif untuk buat kuih yang simple2. Lagipun kesayangan aku tue mmg suka makan. Korang faham2 jer la kalau dah namanya kuih msti ade banyak gula kan. Hmm pas ni aku leh buat jer tapi tak laeh makan banyak ler.

Tapi bila kita memasak untuk orang tersayang ni banyak pahala kan. Tambahan 2 minggu lepas aku berpuasa hari-hari maka hari2 la aku buat kuih sendiri. Puas hati makan kan.So jom review aper yang aku masak.
Apam butter
Kuih lompang
Donut coklat



Ader lagi yang aku buat tapi tak capture. Macam kuih sagu, buah melaka, kek pisang, ketayap, pau n tepung talam. Dan sekarang ni yang menjadi kegilaan aku untuk buat adalah karipap pusing. Buat banyak2 then frozen..Kat syakil aku buat inti tak pedas coz dia mmg suka makan karipap.Pas ni aku nak try buat apam polka dot lak. Best masak kalau aper kita buat tue menjadi n orang tersayang suka makan kan.
Ni before goreng n aku dah frozenkan separuh
Ni lepas goreng terlebih cahaya la pulak..

0 comments: