Be My Lovely Follower

Thursday, May 5, 2011

Kenaikan harga hartanah vs Orang yang tak hargai bila dah ade rumah..

Skang ni kalau tengok berita TV3 akan ade segment pasal hartanah ni kan. Harga hartanah atau harga rumah skang dah makin meningkat. Dan mengikut kiraan dan statistik yang dibuat oleh mr hubby rumah yang kami beli ni tahun 2008 dah meningkat harga sebanyak 40%. Uish tinggi gak kan. Ade gak terfikir nak buat iklan rumah ni tapi ade ker orang nak beli eh ha..ha..Nanti aku try letak kat mudah mana tau ade yang berminat kan..

Disebabkan kenaikan harga hartanah ni skang ni susah nak cr rumah teres especially below 200k kan. Aku maksudkan rumah teres setingkat sekali pun. Tapi isunya yang aku nak ketengahkan dalam entry ni bukan pasal harga rumah sangat. Tapi aku terkilan dekat manusia yang beli rumah tapi tak hargai. Dah la corner lot lak tue. Naper lak aku kecoh2 kan. Sebabnya umah tue depan umah aku jer. Rumah tue dah semak sampai tak nampak umah dah tapi aku tak tahu la saper owner dia. Sakit mata jer bangun pagi2 nampak hutan depan umah. Dan rumah ni jugak la penyumbang nyamuk kat umah aku hu..hu..

Kepada pemilik umah tue aku syak mungkin dia terlalu kaya dah banayk rumah kot sebab tue tak pedulikan umah dia. Tapi bagi aku jangan la selfih. Kalau tak nak duduk tak yah beli. Kesian kat sesaper yang dok cari rumah tue. Bg la kat diaorang. Aku sendiri pun frust sebab tak dapat corner lot ni yang dapat tak hargai lak.

Pendapat aku sesaper yang belum beli rumah tue cepat2 la beli. Usia kita makin meningkat nanti nak bayar pun lambat habis. Bagi aku n mr hubby membeli dua buah rumah serentak mmg buat kami sakit sikit tambah2 aku tak kejer skang tapi finally kami tak nyesal. Buat masa skang umah kondo aprtment tue high potential untuk disewakan. Skang ni mmg dah penuh 4 orang menyewa kat umah tue so balik modal dah kat situ. Beli rumah tak macam beli keter tapi beli rumah pelaburan yang bernilai.

Ni la rumah yang aku maksudkan. See rugi jer beli tak nak duduk kan..

0 comments: